Skip to content

Category archive for: Geld Verdienen

Flattr, de oplossing voor nieuwssites? Of slechts voor bloggers?

Een tijd geleden schreef ik over Advertentiesystemen en daaronder inkomsten doormiddel van donaties via PayPal en Tipit. Met name kranten zoeken een manier om het nieuws dat ze online publiceren om te zetten in inkomsten. Een bekend voorbeeld is Rupert Murdoch die een Amerika bij diverse kranten een paywall heeft geïnstalleerd, je moet betalen voordat je het nieuwsartikel leest. Zijn stap is opzich logisch, advertentie inkomsten lopen terug, maar het werk moet wel betaald worden. Of dit zal werken is de vraag, zodra er andere ‘gratis’ nieuwssites zijn, zal de lezer minder bereid zijn te betalen.
flattr logo
Mensen spreken wel heel graag hun waardering uit over content doormiddel van Facebook ‘like’, Twitter ‘retweets’ of andere stemknoppen. Men waardeert de meeste artikelen achteraf wel, maar vooraf wil men niet betalen.

Flattr, opgericht door Pirate Bay eigenaar Peter Sunde, is hier op ingesprongen, een stemknop die meteen een kleine donatie doet. Continue reading Flattr, de oplossing voor nieuwssites? Of slechts voor bloggers?

Waar blijft de 960-banner?

De één zijn dood, is de ander zijn brood. De 468-banner is dood, al een tijdje, maar waar blijft de opvolger, de ~960-banner? Of bestaat deze al?

960-grid

Een van de populairste site resoluties is tegenwoordig 960pixels breedt, dit omdat de beeldschermresolutie 1024×768 op dit moment het meest gebruikt wordt én kleinere resoluties bijna niet meer gebruikt worden.
Omdat browsers een vertikale scrollbalk hebben, wordt 960 pixels gebruikt voor de layout van websites, dit geeft een kleine speling aan beide kanten van de site. Continue reading Waar blijft de 960-banner?

Donaties, cost per effort

fooiEen nieuw deel in deze serie, het systeem dat ik bespreek is eigenlijk helemaal geen advertentiesysteem. Toch past het zeker in deze serie.

Pay Per Effort

Het kan zeer goed mogelijk zijn dat je de adverteerders helemaal niet nodig hebt. Laat je lezers hun waardering uitspreken in de vorm van donaties. Op deze manier houd je de website schoon van advertenties die je bezoeker verleiden om jouw website te verlaten.

Natuurlijk zul je als gevolg hiervan waarschijnlijk nóg iets beter je best doen, het gaat immers niet meer om de mooiste en best geplaatste banner, het gaat puur om jouw artikelen. Continue reading Donaties, cost per effort

Cost per Deal – Advertentiesystemen deel 3

De advertentienetwerken in deel 1 en affiliate netwerken in deel 2 bieden advertenties aan die de publisher kan plaatsen tegenover een (vastgestelde) vergoeding vanuit de adverteerder.
In dit deel nemen we twee opties onder de loop waarbij de publisher zijn website aanbiedt en waar de adverteerder actie moet ondernemen. Als publisher heb je zo meer controle over de prijs van de advertenties. Continue reading Cost per Deal – Advertentiesystemen deel 3